RenderMan for Maya

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TRAINING COURSE – RenderMan 22 for Maya - Powerful rendering for VFX


 

 

 

 

Target Group

This training is aimed at 3D artists who want to create photorealistic visualizations in areas such as VFX, Feature Films, but also MotionGraphics, product or architectural visualizations. Houdini FX basic knowledge should be available.

 

Aim

 

Pixar RenderMan 22 for Maya is a physical based renderer that works extraordinary well in your VFX production. Learn how to create physical materials and lights, use physical cameras, and create photorealistic renderings. Also the rendering of special Houdini FX functions like Instancing (Packed Primitives), Displacements, Volumes / OpenVDB, Curves, Hair & Fur, Particles, AOVs, Cryptomats, DeepEXRs, Pixar Patterns & Shaders is treated as well as the effective integration in Maya 2019 with Live Rendering, Interactive Displacement, Baking, Preset Browser, Denoising and of course IT.

 

Content

As part of the training, you will receive a complete basic training for the use of Pixar RenderMan 22 in Maya, as well as practical best-practice work examples for the specific application areas of this professional render engine. Of course, your knowledge and your goals will be discussed in detail.



More information about the features of Pixar RenderMan can be found here: 

 

https://renderman.pixar.com/product

 

 

RenderMan 22 Feature Reel

 

 

 



 

Anfragen der Trainings für D, AT und CH

Alle Trainingsinhalte werden ganz individuell auf Ihre Bedürfnisse angepasst. Eine kostenlose Analyse gilt als unverzichtbare Grundlage für einen optimalen Lernerfolg. Nehmen Sie deshalb mit uns Kontakt auf. Nach einer gemeinsamen Besprechung erstellen wir für Ihre Zielsetzungen einen individuellen Trainingsplan.

Um ein Training anzufragen, können Sie uns telefonisch unter +43.699.10669979 erreichen oder per E-Mail an info(at)pixeltrain.de . Wir setzen uns mit Ihnen umgehend für ein unverbindliches Gespräch in Verbindung.

 

 


 

Houdini FX

 

 

 

SideFX Houdini ist die Standardsoftware für die Erstellung von VFX in Hollywood Blockbustern. Einer der Hauptgründe neben den leistungsstarken Simulationstools ist der prozedurale Ansatz, mit dessen Hilfe man extrem flexible und steuerbare Setups generieren kann. Dieser prozedurale Ansatz von Houdini FX zieht sich durch absolut alle Bereiche der 3D-Umgebung. Daher stehen Neulinge in diesem Programm häufig vor einer Hürde, bis die aus anderen 3D-Programmen bekannten Arbeitstechniken in diesem Kontext verstanden sind. Aber sobald dies der Falls ist, beginnt man Houdini FX und seine Arbeitsweisen zu lieben ;-)